MKTG NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Muzeum na kółkach po raz drugi z wystawą w Opatowie. Co pokaże?

Muzeum na kółkach po raz drugi z wystawą w Opatowie. Co pokaże?

Dwa lata temu Donald Tusk odwiedził województwo lubuskie

Dwa lata temu Donald Tusk odwiedził województwo lubuskie

Polecamy

Loty za mniej niż 100 złotych? To możliwe, ale musisz się pospieszyć!

Loty za mniej niż 100 złotych? To możliwe, ale musisz się pospieszyć!

Puszyste naleśniki na maślance. Zajadaj się nimi do ostatniego kęsa

HIT DNIA
Puszyste naleśniki na maślance. Zajadaj się nimi do ostatniego kęsa

Najlepsze ciasto z truskawkami, budyniem i galaretką. Ten przepis to prawdziwy hit

Najlepsze ciasto z truskawkami, budyniem i galaretką. Ten przepis to prawdziwy hit